راه اندازی پویش با چاشنی نشاط و معنویت در کانون شهید باکری 

راه اندازی پویش با چاشنی نشاط و معنویت در کانون شهید باکری 

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
جمشید خاوری گفت: در این ایام که امکان حضور در مسجد و برگزاری مراسم نیست تصمیم گرفتیم به منظور ایجاد روحیه امیدواری، شادی و نشاط معنوی در مردم جنوب کرمان، پویش پدران علوی در خانه های ایرانی را برگزار کنیم.

«جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب به احتمال شیوع بیماری کرونا در سطح جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، برنامه های تجمعی کانون را تعطیل کردیم اما در این مدت علاوه بر ضدعفونی مسجد و کانون، با حضور در درب منازل راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به مردم روستا آموزش داده و اقداماتی در همین راستا در فضای مجازی انجام دادیم. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری ادامه داد: در این ایام که امکان حضور در مسجد و برگزاری مراسم نیست تصمیم گرفتیم به منظور ایجاد روحیه امیدواری، شادی و نشاط معنوی در مردم جنوب کرمان، پویش پدران علوی در خانه های ایرانی را برگزار کنیم در همین راستا از شب قبل در فضای مجازی این پویش را راه اندازی کردیم.

 

وی عنوان کرد: مردم جنوب کرمان می توانند به منظور شرکت در این پویش، می توانند با تزئین خانه و یا محله خود، جشن های کوچک خانگی برگزار کرده و تصاویر و یا عکس های یک دقیقه ای از این جشن های کوچک برای ما ارسال کنند.

خاوری اضافه کرد: تصاویر و فیلم ها باید از قرائت خانوادگی قرآن کریم، زیارت عاشورا و یا دعای هفتم صحیفه سجادیه باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری با بیان این مطلب که مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اسفند سال جاری خواهد بود، اظهار کرد: علاقمندان بایستی آثار خود را به شماره ۰۹۳۷۶۱۵۰۸۲۸ در پیام رسان های سروش، ایتا و واتس آپ ارسال کنند، پس از بررسی آثار دریافتی به قید قرعه به نفر اول جایزه نقدی ۲ میلیون ریالی، نفر دوم ۱ میلیون ریال و نفر سوم ۵۰۰ هزار ریال اهدا خواهد شد.

 

وی یادآور شد: مسجد صاحب الزمان (عج ) روستای هیرشاه آباد با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد.

 

خاوری بیان کرد: از آغاز تاسیس تاکنون فعالیت های این کانون فرهنگی هنری را با اولویت انجام کارهای فرهنگی هنری در راستای مبارزه با فقر فرهنگی و نیز ترویج سبک ایرانی اسلامی پیش برده ایم.


مدیر کانون شهید باکری ادامه داد: فعالیت های کانون شهید باکری در بدو تاسیس محدود به اهالی مسجد روستا بود اما رفته رفته با بهبود کیفیت کار و عضو گیری توانستیم برنامه های کانون را نه تنها در سطح شهرستان رودبار جنوب بلکه گسترش داده و در سایر شهرستان های جنوب کرمان نیز برگزار کنیم.

 

وی به برخی از فعالیت های این کانون اشاره کرد و افزود: از برنامه های این کانون در طول سال، برگزاری مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و شهادت ها ائمه در مناطق محروم جنوب کرمان، برگزاری شنبه های کتاب، سرکشی از محرومین و کمک به ایتام، برپایی نمایشگاه های مناسبتی، برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی نمایشگاه کتاب، راه اندازی گروه سرود، راه اندازی گروه تئاتر و اجرا در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا و راه اندازی کتابخانه روستایی است.

پایان پیام/ 586